Όταν ο εμετός βαφτίζεται αντιφασισμός. Ένα κείμενο για την Ουρανία

Με αφορμή την ορκωμοσία [1] στον δήμο της Αθήνας της Ουρανίας Μιχαλολιάκου γίναμε για μια ακόμα μια φορά μάρτυρες ενός απίστευτου ρατσιστικού οχετού κυρίως μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το facebook και το twitter που διαπέρασε όλους τους πολιτικούς χώρους. Δεν αναφερόμαστε στον ναζιστικό εμετό που δεν χάνει ευκαιρία να ξεράσει η Ουρανία Μιχαλολιάκου όταν πέσουν πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας. Ούτε αναφερόμαστε σε σελίδες που πρόσκεινται στην χρυσή αυγή. Εδώ μιλάμε για την στοχοποίηση της συγκεκριμένης γυναίκας ως γυναίκας από τον όχλο όλων των πολιτικών τοποθετήσεων, όπου με αφορμή την παρουσία της στον δήμο της Αθήνας ξεκίνησε μια βροχή δημοσιεύσεων στα κοινωνικά δίκτυα κυρίως από άντρες όλων των ηλικιών, για την “‘άσχημη” Ουρανία, τα κιλά της, τα ρούχα που φορούσε, χλευάζοντας της με τον πλέον άθλιο τρόπο. Καταρχάς πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι ο μισογυνισμός και η fatphobia του όχλου που χρησιμοποιήθηκαν τάχα μου για “αντιφασιστικούς” σκοπούς δεν έχει καμιά σχέση με την αντιφασιστική σκέψη, όσο προωθημένη και να είναι ή να μην είναι αυτή. Όσοι χρησιμοποίησαν αυτό το γεγονός ως αφορμή για να χλευάσουν την συγκεκριμένη γυναίκα δεν είναι παρά οι ίδιοι ρατσιστές και φασίστες που κρύβονται πίσω από την ιδιότητα της Ουρανίας για να ξεράσουν οι ίδιοι τον δικό τους φασισμό. Άλλωστε αυτές οι πρακτικές και χλευασμοί δεν μας είναι καθόλου άγνωστα, αρκεί μια βόλτα καθημερινά στα καφενεία και τις hipped καφετέριες του ελληνικού βούρκου για να πάρει κάποιος/α μια γεύση αυτής της νοοτροπίας του όχλου, εκεί όπου χιλιάδες γυναίκες πέφτουν θύματα αναλόγων σχολίων σαν αυτά που δέχτηκε η Ουρανία Μιχαλολιάκου.

Με την fatphobia, τον μισογυνισμό, την προβολή του φασισμού στις μειονότητες, η αιτία της φασιστικοποίησης αποδίδεται συχνά στην έλλειψη/απόκλιση απ’ την κανονικότητα αντί να αναγνωρίζεται ως το αποκορύφωμα της κανονικότητας. Έτσι ο ο φασισμός συνδέεται με το αναπαριστάμενο ως μη-κανονικό, για παράδειγμα την ομοφυλοφλία, την πρέζα, την τρέλα, την ψυχική και σωματική διαφορά κλπ. Είναι ο διεστραμμένος αποκλίνον που κλέβει την απόλαυση από την υγιή πλειοψηφία, ένα αντισημιτικό μοτίβο που βρίσκει την ολοκλήρωση του στο φασιστικό discourse. Είναι ένα εκτεταμένο καθεστώς αλήθειας που διαχέεται στο σύνολο του λαού και και διαπερνά όλους τους πολιτικούς χώρους.

Είναι πολλές οι περιπτώσεις που μπορεί να ανατρέξει κάποια/ος από το πρόσφατο παρελθόν και που στόχευαν στην εξωτερική εμφάνιση, στις σεξουαλικές επιλογές, την ηλικία κλπ, για να πλήξουν υποτίθεται τους φασίστες ή και πέρα από αυτούς. Ο Μυτακίδης είναι ένα από αυτά τα παραδείγματα, ο οποίος χαρακτηριζόταν ως “χοντρός” συλληβδην απο τους αντιφασίστες επικριτές του (και όχι με το όνομα του ή το ψευδώνυμό του) για κάποιες μπούρδες που ξεστόμισε στο fb. Όλες/οι διαβάσαμε τα ομοφοβικά ξεράσματα των “συντρόφων” που εύχονταν στον αρχιναζί Κασιδιάρη “να καλοπεράσει στην φυλακή με τους μαύρους κρατούμενους”. Στόχος έγιναν οι σεξουαλικές προτιμήσεις και του Βαλιανάτου όταν ο τελευταίος εκφράστηκε θετικά για τους νεοναζί όταν τα συν-αποβράσματα τους έφαγαν σφαίρες στο κεφάλι στο Ν. Ηράκλειο. Στόχος έγινε η ηλικία του Μ. Γλέζου όταν ψηφίστηκε για την ευρωβουλή. Στόχος έγιναν τα κιλά του Πάγκαλου. Στόχος έγινε η καταγωγή του Ρ. Χάιδη που εκτός από χρυσαυγήτης, άκουσον άκουσον, τόλμησε να είναι και Αλβανός όπως μας λένε εδώ οι επαγγελματίες “αντιρατσιστές” της κίνησης ενάντια στον “ρατσισμό” [2]Στόχος έγινε η κυτταρίτιδα της Μενεγάκη όταν μαθεύτηκε πως παίρνει κάποιο επίδομα. Στόχος έγινε το “πεσμένο στήθος της τάδε παρουσιάστριας που τελικα δεν ήταν στητό”, κοκ

Το χιτλερικό απομεινάρι, η Ουρανία Μηχαλολιάκου στάθηκε λοιπόν, αυτή τη φορά, η αιτία ώστε οι «συντρόφισσες» και «σύντροφοι» να μας θυμίσουν πως ο ρατσισμός βρίσκεται διάχυτος μέσα στην ελληνική κοινωνία και παραμένει ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της κυρίαρχης αφήγησης. Παρακάτω παραθέτουμε μερικά από τα σχόλια αριστερο-αναρχικών από το facebook: 

“σαν τον Ντανυ ντε Βιτο”

“SAN GOUROUNAKI 8A’LEGA”

“σαν βουβαλος σε οιστρο”

“POPO SAGONI POU EXEI!!!!!!!”

“μουσχαροκεφαλή”

“- αναρωτιεμαι αν εχει κανει ποτε σεξ στη ζωη της… αν ναι, τοτε λυπαμαι αυτον που της πηρε τη παρθενια… – PAIZI NA AUTOKTONISE…… – η χειροτερα να αυτο-ευνουχιστηκε και μετα να αυτοκτονησε – SKEPSOU TI BRIZOLES 8A BOROUSAME NA KOPSOUME APO TO SWMA TIS…GIA BBQ EINAI”

“Και οι χοντρές έχουν ψυχή!! Χαχαχα”

“θα πω για πρωτη φορα καλο λογο για την κασιδιαρα…..μπραβο του που αγαπαει τα ζωα…αγκαλιαζει τρυφερα το ελεφαντακι”

“prepi na troi poles pitses kai soyvlakia ayti”

“η αισθητικη μου παθαινει κρισεις πανικου.”

“την ουρανία την θεωρούν γκουρού του στυλ επειδή φορεσε κοκκινες γοβες, οι οποιες από οτι βλεπω στις φωτο μαρτυρησαν από τα γουρουνοποδαρα της”

“τις βλεπω τις γόβες και τις λυπαμαι!”

“- Άμα θεωρείται μουναρα αυτη, εγω ξερναω… – Μήπως τα θεωρούν συνώνυμα τα μουνάρα, μανάρα, μοσχάρα και άλλα εις …….άρα ….”

Αυτή η φρασεολογία ανήκει σε άτομα που διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους για τον «αντιφασισμό τους». Σε αυτούς που προφανώς από σχετική ιδιοτέλεια, αποφεύγουν να εμβαθύνουν στα σοβαρά ζητήματα και στην πραγματική αιτία που καθιστά την κάθε νεοναζί Ουρανία θανάσιμο εχθρό μας. Βαθιά επηρεασμένοι από κοινωνικά πρότυπα της πατριαρχίας και της κανονικότητας, τα καθιερωμένα στερεότυπα δηλαδή, αναπαράγουν την πιο αισχρή τακτική με την ελπίδα να πλήξουν ποιούς ακριβώς; Αυτούς που ακονίζουν τα μαχαίρια τους για έγχρωμες -και όχι μόνο- καρωτίδες…

Αδυνατούμε να πιστέψουμε πως υπάρχουν ακόμα ηλίθιοι που πιστεύουν πως με το να επιτίθεσαι σ ´έναν νεοναζί αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά στοιχεία εκείνα που κουβαλάμε όλες/οι μας, τον βάζεις σε δύσκολη θέση. Αλήθεια, πότε «συντρόφισσες/ο», και ποια/ος θεωρητικός του αντιφασισμού αναφέρθηκε σ ´αυτή την άθλια τακτική; Από πότε αξιοποιούμε (στη περίπτωση της νεοναζίστριας κόρης του έλληνα φύρερ) την εμφάνιση για να την υποτιμήσουμε; Ποιες ακριβώς είναι οι πηγές σας που σας κάνουν να πιστεύεται πως αυτοί οι χαρακτηρισμοί προσβάλουν κάποια/ον που έχει υιοθετήσει συνειδητά τον ναζισμό; Μεταξύ ποιών γίνονται τα “αστεία” αυτά και ποιος είναι ο σκοπός; Από πότε υιοθετούμε την κυρίαρχη αντίληψη του θεάματος που διαχωρίζει τα σώματα ως αποδεκτά και μη αποδεκτά; Και στην τελική ποια είναι τα κριτήρια αυτά που κρίνουν ποιο σώμα είναι στα “σωστά”, υποτίθεται, κιλά και ποιο όχι; Μήπως τα ίδια κριτήρια που έχει ορίσει η mainstream πορνοβιομηχανία στην προσπάθειά της να ικανοποιήσει τις μάζες; Μήπως αυτά που έχουν ορίσει οι διαφημίσεις στα πλαίσια μιας αρτιμελής και αντικειμενοποιημένης γυναίκας-εμπόρευμα;

Από πότε συμφωνούμε -έστω και έμμεσα- με τις κοινωνικές κατασκευές, αποδεχόμενες κυρίως απο την κουλτούρα του βιασμού, που κατηγοριοποιούν τα γυναικεία σώματα ως άξια ή μη άξια χλευασμού;

Υπάρχει, έστω και μια/ένας που πιστεύει πως πρακτικές ρατσιστικής -επομένως φασιστικής- επινόησης, μπορούν να χρησιμοποιηθούν εναντίον των ρατσιστών χωρίς να προσβάλουν και τις/ους συντρόφισσες/ους μας και όσους απο εμάς κουβαλάμε αυτα τα χαρακτηριστικά;

Μάλλον πάλι θα θέσετε το ζήτημα της πολιτικής ορθότητας, ότι σας κουνάμε το δάχτυλο.Αυτή η -στυλ Λαζόπουλου- σάτιρα όχι μόνο αντικειμενοποιεί τα σώματα, αλλά δεν βλάπτει ούτε στο ελάχιστο τους νεοναζί.

Ναι, στην ολοκληρωτική συντριβή των νεοναζί δεν διαφωνεί καμιά και κανένας από εμάς σε αυτό. Εάν όμως, αναγνωρίζεις κάτι πάνω τους το οποίο πρέπει να μας φέρει δυσφορία, αυτό σίγουρα δεν θα πρέπει είναι ο σεξουαλικός προσανατολισμός, ούτε η εξωτερική εμφάνιση, αντίθετα θα έπρεπε να σκέφτεσαι πως θα σταματήσουν να λειτουργούν τα ζωτικά όργανα των νεοναζί, αντί να κάθεσαι να κριτικάρεις την εξωτερική τους εμφάνιση.

[1] Άθλιο δημοσίευμα σχετικά με την εμφάνιση της Ουρανίας Μιχαλολιάκου. http://www.bankwars.gr/2014/08/%CE%9F%CF%85%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%9C%CE%B9%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CF%85-%CE%A0%CE%AE%CE%B3%CE%B5-%CE%BC%CE%B5-%CE%BA%CF%8C%CE%BA%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B5/

[2] Ο Αλβανός φασίστας …  http://www.kar.org.gr/2013/08/30/%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%87%CF%81%CF%85%CF%83%CE%B1%CF%85%CE%B3%CE%AF%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%BB%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B6

Advertisements

11 thoughts on “Όταν ο εμετός βαφτίζεται αντιφασισμός. Ένα κείμενο για την Ουρανία

  1. Pingback: Όταν ο εμετός βαφτίζεται αντιφασισμός. Ένα κείμενο για την Ουρανία | grassrootreuter

  2. Νομίζουμε ότι είμαστε ανώτεροι απαυτό, αλλά κάθε πρωί όταν ξυπνάμε, πρέπει να σκοτώνουμε τον φασίστα μέσα μας.

  3. Συμφωνώ για την Μιχαλολιάκου, αλλά για τον Χάιδη έχεις άδικο. Διότι με τον Χάιδη δεν εκτράπηκαν σε αντιαλβανικές ύβρεις ή κορώνες, ώστε να καταντούν μισαλλόδοξοι : απλώς επισήμαναν την αντίφαση να ορκίζεται σε “ανώτερη ελληνική φυλή”, αίμα ελληνικό” και άλλες ναζιστικές αηδίες κάποιος που δεν έχει ελληνική καταγωγή. Αυτό δεν σημαίνει ότι συμμερίζονται την βρωμερή κοσμοθεωρία του, απλώς ότι δείχνουν ακόμα και το εν λόγω κατακάθι να είναι ασυνεπές σε αυτή.

    Με την Μιχαλολιάκου, από την άλλη, έχεις δίκιο, γιατί η κριτική δεν αφορούσε το ότι είναι ένα υπάνθρωπο ναζιστικό απόβρασμα, αλλά χλευασμούς για τα κιλά της, την εμφάνισή της, κλπ κλπ κλπ…

  4. Ο Χαιδης: “και αλβανος και ΧΑτης.
    Ο Μηχαλολιακος: “και ναζι και χοντρος και μαυριδερός”.
    Ο κασηδας: “και ναζι και τα ματια του εχουν αποσταση μεταξυ τους, επομένως, δεν δικαιουτε να ειναι και να ανήκει στους ναζι. και τωρα που θα μπει φυλακη θα τον ξεσκίσουν, μιας και ξυρίζει το στηθος του και ειναι και κρυφοαδερφη”
    Ο Βαλιανατος: “και αδερφη και μιλαει θετικα για τους ναζι” κοκ.
    Οταν τα παραπανω ξεστομιζονται απο αντιφα, τοτε ναι, μιλαμε για τον ορισμο της αντιφασης.

    Απο ποτε το εγκλημα (aka νεοναζισμος) εχει συγκεκριμενη καταγωγη;
    Απο ποτε ο φαλλος ειναι οργανο τιμωριας;
    Απο ποτε καποια/ος που εχει μεγαλη (κατα την κυριαρχη ρατσιστικη ιδεολογια) κοιλια δεν μπορει να διαπραξει εγκληματα;
    Απο ποτε οι gay η οποιαδηποτε αλλη διφορετικοτητα (διαφορετικο απο τα καθιερωμενα στερεοτυπα που βαζουν παντου ζηγαρια και μετρο) δεν μπορουν να εκφερουν λογο, ακομα και εγκληματικο;
    Το καταλαβαινεται οτι αναπαραγεται εναν ρατσιστικο, σεξιστικο και ομοφοβικο λογο που ειναι επινοηση αυτων των σκουπιδιων που τους απενοχοποιει και νομιμοποιει συνειδησιακα αυτο:

    «Πρέπει να προφυλάσσουμε το συμφέρον και την ύ­παρξη της κίνησης με κάθε μέσον. Με υποκρισία, απάτη, ψέμα και ότι άλλο. Γιατί έχοντας να κάνουμε με βρωμερούς και δόλιους ε­χθρούς τότε κάθε μέσον είναι ηθικό.»
    (Από το εγχειρίδιο «Ζητήματα Τακτικής» της Χρυσής Αυγής.)
    Αυτες τις μερες το ιδιο πραγμα, αντεστραμενο βεβαια, γινεται ακριβως, μονο που οι ναζι το λενε ξεκαθαρα.
    Και καπως ετσι το συνθημα “Ποτε ξανα” και “Δεν θα περασει”, καθισταται κενου νοηματος. Διοτι, ο φασισμος μεσο του ρατσισμου, οχι μονο περασε και νικησε φρασεολογικα τουλαχιστον, αλλα εγκαθιδρυθηκε επαναλαμβανεται.
    Ξερεις και κατι αλλο; κι εγω απ ‘την Αλβανια ειμαι. Φντασου εναν παρομοιο τιτλο με αυτο του ΚΑΡ (που προσωπικα με προσβαλει) σε φασιστικη φιλλαδα: “Και αλβανος και ανθελληνας”!
    Τωρα, το οτι με “με τον Χάιδη δεν εκτράπηκαν σε αντιαλβανικές ύβρεις ή κορώνες, ώστε να καταντούν μισαλλόδοξοι : απλώς επισήμαναν την αντίφαση…” δινει μια ευστοχη απαντηση αυτο:

    […] “Αυτού του είδους ο διαχωρισμός είναι κοινωνιολογικά ένας τυπικά ρατσιστικός διαχωρισμός. Και αναδεικνύει την εξαιρετικά αδύναμη και επιφανειακή αντιρατσιστική κουλτούρα που διέπει ένα τμήμα της αριστεράς και του αναρχικού κινήματος στην Ελλάδα. Η κουλτούρα αυτή περιορίζεται στα κλασικά και παμπάλαια αντιρατσιστικά χαρακτηριστικά, αλλά δεν εμπεδώνεται σε βάθος και άρα παραγνωρίζει την ουσιαστική σημασία του ρατσισμού ως φορέα διαχωρισμού των ανθρώπων, διάφορου του ταξικού. Ετσι, δεν θα δούμε κανέναν να αποκαλεί π.χ. τον Μπαράκ Ομπάμα «πολεμοκάπηλο αράπη», γιατί η επιφανειακή αντιρατσιστική κουλτούρα έχει μάθει να μην προσβάλει τους μαύρους, αλλά με τέτοιο τρόπο ώστε αυτός ο σεβασμός να μην αφορά συνολικά την διαφορετικότητα και να μην αγγίζει την έννοια των στερεοτύπων ως τέτοια.[…]”
    http://afterhistory.blogspot.gr/2014/01/blog-post_24.html

    Αντιφαση λοιπον υπαρχει μονο για τους λουμπεν αντιφασιστες που δεν γνωριζουν ουτε στο ελαχιστο τους θανασιμους εχθρους μας.

  5. Συμφωνώ με αυτό που γράφεις, έχεις δίκιο να δείχνεις την αντίφαση να χρησιμοποιούμε ρατσιστικό/μισαλλόδοξο λόγο τάχα επιτιθέμενοι εναντίον των ρατσιστών.

    Εκεί που θα επιμείνω να διαφωνώ είναι όταν ο λόγος δεν είναι απαξιωτικός. Να επισημάνεις ότι αυτοί που έχουν σημαία τους το μίσος στους “διαφορετικούς” (όπως τους ορίζουν στα μικρά μυαλά τους) πολλές φορές είναι και οι ίδιοι στις κατηγορίες που δαιμονοποιούν δεν είναι ρατσισμός. Αρκεί να μην απαξιώνεις ο ίδιος την όποια “διαφορετικότητα” όταν το κάνεις.

    Να στο πω με δύο παραδείγματα.

    Αν πω ότι ο ναζί Μιχαλολιάκος, ενώ κηρύττει “να διώξουμε τους ξένους”, απασχολεί και μη έλληνες στο ροζ ξενοδοχείο του, σημαίνει ότι συμμερίζομαι τις ιδέες του και ότι είμαι εναντίον της απασχόλησης “μη καθαρών ελλήνων” στην Ελλάδα; Όχι, απλώς δείχνω ότι εκτός από ναζιστικό απόβρασμα είναι και υποκριτής που κάνει στην άκρη τις μισερές ιδέες του όταν πρόκειται να αποκομίσει προσωπικό όφελος.

    Αν -υποθετικά, δεν λέω ότι θα το έκανε ο άνθρωπος- ο Βαλλιανάτος πήγαινε στο κόμμα του Νικολόπουλου, θα ήταν ομοφοβικό να επισημάνω την αντίφαση ένας άνθρωπος που εμφανιζόταν ως δημόσιος εκπρόσωπος των gay να συνεργάζεται με ομοφοβικούς σχηματισμούς; Στο βαθμό που δεν το κάνω μεταχειριζόμενος τον μισσαλόδοξο λόγο του Νικολόπουλου και των ομοφοβικών γενικότερα – αλλά απλά δείχνω την αντίφαση – δεν το θεωρώ ρατσιστικό.

    Από εκεί και πέρα, δεν πρέπει να χαθεί το νόημα και η κεντρική ιδέα αυτών που γράφεις, και ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ότι κατακρίνεις ένα πολύ υπαρκτό πρόβλημα. Δεν γίνεται να μεταχειριζόμαστε λόγο ρατσιστικό για να πολεμήσουμε τους ρατσιστές, έτσι πέφτουμε και οι ίδιοι σε αντίφαση και αναδεικνύουμε και ρηχότητα στον “αντιφασισμό” μας. Απλώς διαφώνησα με ένα από τα παραδείγματά σου.

  6. Βασικα, ναι, σε γενικες γραμμες συμφωνουμε.
    Απλως κι εγω θα επιμεινω στην αρχικη μου αποψη (για τον χαιδη) διοτι θεωρω πως ειναι εντελως ανωδυνη πολιτικη για τους νεοναζι. Ανωδυνη ειναι επειδη η αντιφατικοτητα στην εγληματικη ζωη τους υπαρχει απο τα γεννοφασκια τους. Οποτε προκυπτουν δυο ζητηματα:
    α) ποια/ος εχει αναγκη να μαθει αυτη την παιδαριωδη αντιφαση το 2014 και μετα απ’ οσα εχουν κανει οι νεοναζι τα τελευταια χρονια στην ελλαδα;
    β) οσες/οι υιοθετησαν αυτην την πολιτικη για να επιτεθει στους χιτλερικους, εκτος απο το γεγονος οτι απο τους νεοναζι μεταφραζεται ως νικη υπερ τους, ηταν και καταδικασμενος στην ολοκληρωτικη του καταρρευση επιχειρηματολογικα, τουλαχιστον.

    Αλλωστε, ο Χαιδης αυτοπροσδιωριζει τον εαυτο του ως ελληνα που για πολιτικο-ιστορικους λογους βρεθηκε σε αυτο το γεωγραφικο μερος. Οποτε για τα αποβρασματα δεν υπαρχει καμια αντιφαση οταν θεωρουν πως αυτο το μερος ειναι ελληνικο. Επισης, μη κοιτας τι λενε στην επισιμη πολιτικη τους. Ο ορος νεο-ναζισμος επι της ουσιας, σημαινει ΚΑΙ αυτο, πως παραβλεπουν καποια χαρακτηριστικα που απολινουν (κατι που δεν εκανε ο ναζισμος) απο την “φυλετικη καθαροτητα” για χαρη του “κινηματος”. Μεταξυ τους εχουν πολλα “ιδεολογικα παραθηρα”, οποτε να στο πω πιο απλα, χετηκαν για την επισημανση.
    Εδω δεν νιωθουν απαξιωση για την ιδια τους την υπαρξη.

    Γι ‘αυτο, επωδυνη επιθεση ανελεητη και με λυσσα στα χιτλερικα υπολειμματα οπως και με οτι μπορει η/ο καθεμια/ενας και κυριως στα χαρακτηριστικα εκεινα που εχουν θιθετησει συνειδηταη (και οχι στα τυχαια), αρκει να μην πληξουμε αλλους που δεν τους υποστηριζουν και μας γυρναει μπουμερανγκ.

  7. Πολύ οξυδερκές κείμενο, πολύ σωστά τοποθετημέο. Η μόνη μου διαφωνία είναι στη διατύπωση της τελευταίας πρότασης :”αντίθετα θα έπρεπε να σκέφτεσαι πως θα σταματήσουν να λειτουργούν τα ζωτικά όργανα των νεοναζί”.

    Δεν ξέρω αν σ’ αυτό το σήμείο ένας βαθμός ασάφειας είναι εσκεμμένος, όμως σε μένα προσωπικά δεν είναι αρκετά ξεκάθαρο αν σύμφωνα με αυτή την διατύπωση θα έπρεπε να προτιμούμε να “πεθάνουν” οι συγκεκριμένοι άνθρωποι ή να εξουδετερωθεί η επιρροή τους και η διαλεκτική τους, η πολιτική τους ύπαρξη. Θα προτιμούσα να ήταν “πώς θα σταματήσουν να λειτουργούν τα ζωτικά όργανα του νεοναζισμού” -με πιο σαφή αναφορά στην ιδεολογία.

    Πιστεύω ότι η συζήτηση για την για το “νόμιμο μονοπώλειο της βίας” από τη μία και την “απελευθερωτική βία” και την “πολιτική ανυποταγή” από την άλλη (η οποία ανοίχτηκε για τα καλά το περσινό φθινόπωρο, με τα σλόγκαν περί καταδίκης της βίας “απ’ όπου κι αν προέρχεται” και το βίαιο editing του Καβάφη) έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της, αλλά το σίγουρο είναι ότι πρέπει να χτίσουμε μια τέτοια “κυρίαρχη” πολιτική ανυποταγή η οποία απαλλαγμένη από οπαδισμούς και δίπολα να σέβεται την ανθρώπινη υπόσταση ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΑ απ’ όπου κι αν προέρχεται χωρίς να ανησυχεί μήπως αυτός ο σεβασμός αφαιρεί από το σθένος και την αποφασιστικότητά της.

    • σε ευχαριστούμε για τα καλά σου λόγια Παρασκευή… συμφωνώ με το σχόλιο σου.. φαίνονται επίσης οι επιρροές σου από την κριτική θεωρία σωστά?

  8. Pingback: Ένα σχόλιο με αφορμή τον νέο σεξιστικό εμετό σε βάρος της Έλλης Παπαγγελή | Benjamin conti

  9. Pingback: Το σχόλιο του grassrootreuter #40 “με αφορμή τον νέο σεξιστικό εμετό σε βάρος της Έλλης Παπαγγελή” | grassrootreuter

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s